tisdag 11 maj 2010

Under bevakning

Gick in på statcounter för att stilla min nyfikenhet över vilka som läst min blogg. Och för syn på detta:

Skatteverket håller alltså koll på mig! Måste kolla att jag deklarerat rätt! När jag kikade på inlägget de har tittat in på så har jag i en mening nämnt ordet "skatteverket".

De kanske har googlat sig själv. Jag menar, det har väl vi alla gjort någon gång? Kollat om man har några namne, om det finns konstiga bilder man inte visste om, vilken information andra kan få tag i om en.

Eller så är det bara att skatteverket vill ha koll på vad som sägs om dem. Storebror ser till att du inte talar illa om dem eller far med osanning.

Oavsett vilket, så vet jag nu då att de har koll på mig. Vet inte vad som är värst. Att de läser min blogg eller att mamma gör det. Helt plötsligt blev restriktionerna på vad jag kan skriva här ännu större!

Vet inte riktigt varför jag strök över ip-adressen, antar att min rädsla för myndigheterna tog över lite.
/K

Inga kommentarer: