lördag 29 maj 2010

Det blir så roligt man gör det.

Att attityden påverkar upplevelsen är inget nytt. Gå in med rätt attityd så blir det oftast bra, gå in med fel attityd blir det aldrig bra. Jag försöker att alltid ha en bra attityd, för nu ska vi inte vara såna!

Igår regnade det. En enkel faktor som bidrar till dålig attityd. Särskilt när man vet att man ska ut till Sveriges regnigaste stad och jobba utomhus! Gnäll gnäll gnäll från mig och kollegan när vi gick och frös rektumhållarna av oss. Och projektet, oh gud vad vi kunde gnälla. Men sen bestämde vi oss för att vi inte kunde hålla på så. Så det blev till att göra en skärpning i attityden och sista timmen flög förbi.

Sen kommer man hem till folk där attityden bestämts sig hos två av dem att neeeh, inte gå uuuut. Fel attityd, det blir inte bra. Jag och Sonja + rätt attityd = trevlig kväll.

Idag har min attityd var lite fel. Tror jag låg i sängen för länge, vilket gör att jag känner mig ineffektiv, vilket gör att mitt humör och min inställning blir fel. Och jag börjar hypertänka... återigen. Men tacka för människor med rätt attityd. Ringde bror min, och Budda vet exakt hur han ska få mig på rätt köl igen.

Just nu försöker jag få till rätt attityd för att förbereda mig för vad som än händer ikväll. Om det blir Eurovision i soffan, i någon annans soffa eller om det blir Wolfman. Det återstår att se, men det blir nog bra!

Keep it up!
/K

Inga kommentarer: