lördag 29 september 2012

Going shopaholic...

September har onekligen varit en Karin-månad. Så mycket jag har spenderat på mig själv har jag nog inte lagt ut på hela året... Kanske inte ens överdriver om jag säger 12 månader. Men jag orkar inte snåla längre. Jag har ett fast heltidsjobb och inga större utgifter. Mitt sparkonto är större än den genomsnittliga svenskens (tydligen är det väldigt få som ens har en månadslön sparad och en av 10 eller nått sånt sparar inte alls, själv skulle jag klara mig i åtta månader på bara mitt sparkonto exkl alla bidrag/ersättningar man får). Jag har råd att köpa det jag vill ha och det jag behöver, så dags att göra det!

Så, dagens shoppingfynd;

Som tidigare nämnt så hamnade jag på bokmässan idag. Förutom att tävla om gula postencyklar och resor till Irland, så lyckades jag få (köpa) en signerad 1-timmes-bok från tankeläsaren Henrik Fexeus, och sedan ett lika väl signerad exemplar av Mikael Niemis senaste. Bra köp på sånt jag ville. När jag sedan hittade en monter som sålde alla böcker för 25 kr, fick Mölndalsbon släpa bort mig, och tur var väl det.

Senare på eftermiddagen åkte vi förbi en sportbutik av större storlek. Extrapris på hjälmar är en billig försäkring och det blev även ett par buffar som jag tänkt länge på att köpa.

Men dagens (kanske till och med månadens) bästa köp genomfördes på ICA; ett par mjukisar!
Ska jag bli seriös bloggare kommer jag
nog att behöva en fotograf... en sån som
kan få med det jag vill visa på bild...
De är dock rätt varma, så funderar på att sno Mölndalsbons ändå...

Inga kommentarer: