söndag 19 februari 2012

I'm no better than the rest...

Det är inte alltid jag tar offentligt ställning till något. Många gånger leder till att man alltid förolämpar någon, så därför kan jag känna att jag inte alltid behöver berätta vilken sida jag står på.

Men jag har en sak som jag bara inte kan håll inne med. Det är ett folkligt beteende som ger mig kalla kårar och som jag vill utrota. Jag ser det varje dag. På Facebook, i dagspress, på TV, i livsmedelsbutiker. Att den enskilda människan ger sig hän för detta illdåd, är ett nästa steg, men just dessa publika kanaler blir jag så frustrerad på. Jag menar, dagspress och SVT borde veta bättre! Seriösa återförsäljare borde vilja framstå som mer professionella.

Men jag antar att ingen är perfekt. För igår, i en svag stund, föll jag dit. Den mörka sidan. Jag särskrev...
Kan jag skylla på att jag var så överväldigad av den goa maten? Eller berusad av champagnen? Eller att fastän Nationalencyklopedin sammanskriver detta ord, så kan det grammatisk falla in i en gråzon? Det var i alla fall en extremt trevlig igår kväll, så jag kanske kan överleva mitt misstag. Men det blir svårt att se mig själv i spegeln på ett tag...

Inga kommentarer: