lördag 25 februari 2012

Härligt att få blue screen...

Vi lever i ett informationssamhälle som bara växer, det är det ingen fråga om, men har vi inte gått lite långt nu?

I SvD idag läste jag om att Google nu sitter instängda på sitt labb (GoogleX) och ska tillverka glasögon som registrerar omvärlden och ger dig information om det du tittar på direkt på "skärmen". Jag ser faktiskt inte riktigt fördelen. Känns som att det kan bli väldigt mycket i mitt synfält och till slut ser jag inte det jag tittar på, utan bara all information kring det.
Sen tänker jag på allt annat som kan gå fel. Strålning? Sämre syn för att man "sitter" så nära skärmen? Information overload? Laggande sidor? När man tappar täckning? Reklampop-ups?

Ska det komma redan nästa år och bara kosta 4000, då litar inte jag på att det är bra. Och viktigaste frågan av allt: Skulle man verkligen se så cool ut?
Jo, förresten. Cool ser man nog ut!
Sen måste jag ju tillägga att det är skitkul att rubriken lyder "...hemliga satsning"

Inga kommentarer: