torsdag 5 maj 2011

Push- och Pull-faktorer

Har suttit och sökt jobb som aldrig förr nyss. Känner dock att det börjar klia i ögonen, så bloggningen blir nog det sista aktiva datoranvändandet för kvällen. Kom in i ett riktigt flow med sökandet, började vid 18tiden, eller ett halvt paket riskakor sedan. 

Wow, Karin! Duktigt! Men varför kommer du inte in i sådana flow varje gång du sätter dig för att söka? 

Jo, så här är det i mitt arbetssökande. Det finns stunder jag inte är motiverad alls. När det känns lite halvt hopplöst och så. Sen kommer det stunder när jag känner mig mer motiverad. När jag varit på Upp!, eller blivit kallad till en intervju, eller hittar ett jobb jag verkligen vill ha. Sen finns det andra motivatorer. Jag vill göra en ny tatuering, och det kostar. Jag vill kunna dissa H&M och Gina Tricot och återgå till MQ. Nilsson Shoes har slätt sommarkollektionen - stooor motivator. Alla Pull-faktorer till att ha ett jobb och en större inkomst. Sen finns det även push-faktorer. Sådant som verkligen gör att jag vill ha ett jobb. Ett nytt jobb...

Lite bitter och irriterad idag...

1 kommentar:

Niklas E sa...

Alla vill vi ha någonting. Du vill ha ett jobb, jag vill ha ett tält.