lördag 14 maj 2011

Oh, hell yeah!

Ibland undrar jag om hela världen kretsar kring mig. Om det alla gör och allt som finns är till, bara för mig.

I torsdag blev det en tripp till Kungsbacka för lite tid med Zofy och Freeport för lite shopping. Väl på Freeport tar ambivalensen över och Zofy och jag bestämmer oss för en kaffepaus. På Freeport kan man välja att gå till ett kaffe och betala multum för en enkel kaffe, eller så kan man gå till internationella skräpmatskedjan och få en kaffe för en guldpeng. Vi hade dessutom stämpelkort på burgerjointen så valet där var i alla fall enkelt. Väl på plats funderar Zofy på en paj, och jag börjar undra om jag också är sugen på lite socker till kaffet. "Ajja" tänkte jag, "jag kan ju i alla fall kolla in utbudet". Sagt och gjort, jag vänder mig mot skylten och möts av denna bild:
Yummie yummie yummie I've got love in my tummy...
Ursäkta mig?! Vad står det där? Står det Daim Orange? Vad betyder det? Betyder det apelsin? Just det! Är det där apelsinchoklad? Öh, hallå! Skit i kaffet! En glass med extra topping (alternativt mindre glass)!!!

Om någon har missar det, läs tidigare inlägg.

Gillar inte Donken i vanliga fall, men deras kaffe är varmt och prisvärt, och nu börjar de få ordning på det övriga sortimentet också!

1 kommentar:

zofy sa...

halleluja moment!