tisdag 25 januari 2011

Bränna bränna brääänna!

Vill idag blogga om en produkt. Huruvida detta är produktplacering eller ej, det är upp till var och en.

Dagens produkt är då Fat Burner. Ajjemen, en dryck som bränner ditt fett. Nu tänker ni säkert "nej, Karin! Vad har du nu gått på???" Oroa er inte. Jag tror inte på sådant BS. Jag betalade  bara för panten. Fick 73 stycken prova på-kupinger på handbolls-VM för denna dryck, så tänkte att jag lika gärna kunde prova en. Smakerna lockade dock inte så där enormt mycket. Grönt te, Tranbär. Nej, Citron fick det bli.

Efter redan första klunken knöt det sig i magen. "Oj, oj, oj" tänkte jag "börjar den redan att verka?". Men sen kom jag på det. Smaken var precis som några tuggtabletter som pappa alltid köpte hos tandläkare. Tror det var Läkerol eller något liknande. Samma smak i alla fall. Nu är det så att halstabletter och dylikt har en liten, liten varningstext på sig. Förtäring i för stor mängd, kan ge en laxerande effekt. När jag var liten kunde jag inte läsa texter, än mindre små texter. Det fick en laxerande effekt.

På något sätt fick denna smak mig att komma att tänka på dessa tabletter, och jag fick en känsla som jag hade bara för någon vecka sedan i Egypten, och helt plötsligt tyckte jag till och med att det började att lukta grillad kamel.
Men, men. När den fick chansen att serveras lite mer välkyld gick den ner bättre. Kan ha varit bara den där första klunken, och som jag alltid har sagt så ska man aldrig döma en dryck efter första klunken. Självklart finns det väl mineraler och sådant tjafs som kan vara bra för kroppen förbränning, men att en enskild dryck ensamt bränner fett. Eller inte!

Nu sitter jag i alla fall här i soffan hos Jennie och sköljer ner min Fat Burner med lite popcorn och ser på handbollen. Funderar dock starkt på att spetsa drycken, med tanke på hur det går för Sverige. Se där ja! En utvisning...

Inga kommentarer: