tisdag 2 mars 2010

Tjena Bloggen!

Givande dagar. Trots den överdrivna mängden tid åt att tänka som har givits mig de senaste dagar, har de varit någorlunda effektiva. Kanske just för att minska tiden. Men dåliga filmer har avverkats, liksom dåliga idéer, mycket skitsnack (läs tjejsnack), bra shopping, träning med mera.

Kan ju börja att gladeligen meddela att King of India har öppnat igen! Eller Masala & Balti House som det numera heter. Trots att det tydligen är samma kock, gillar jag det inte! Maten inte lika god, lite smaklös. Sen har det blivit dyrare. Lunch från 70 kronor, och då ingår inte dricka. Nej, nej. Helt okej att flytta nu.

I helgen var det lite skola som gällde. Var överraskande nog en riktigt trevlig lektion som gavs av Nomie Eriksson (Högskolan Skövde, cool kvinna, rekommenderar att försöka gå på en föreläsning med henne). På grund av att det var få deltagare, blev diskussion mer givande. Och denna gång lönade det sig även att ta sig till skolan en lördag. Den trevliga kursledare öppnade lärarrummet för gratis kaffe och la fram lite kakor till oss. Organisationsteori är rätt intressant. Särskilt att se hur motsägelsefullt folk i en organisation kan agera. Följa oskrivna regler, men inte de skrivna. Påstå sig hata hierarki, men älskar struktur, regler, rutiner. Ja... Det finns mycket intressant där. Tror jag nästan ska ta fram min lilla Mintzberg och läsa lite, bara för skojs skull.

Måndag tränade jag lite F&S Skiiiivstång.  Var lite nervös innan faktiskt, men tog det lugnt med vikterna för att vara säker på att orka med hela passet. Och det gjorde jag! Men mina lår idag alltså. Och lilla Frida tyckte hon var rolig och sa till kassörskan att jag bajsat på mig. Hög nivå hög nivå! Ungefär som att missa en high five!

Skulle shoppat idag. Och lite så blev det väl, ett par fina stövlar på rean (kostat 1400kr, jag köpte för 400kr). Annars ägnade jag och Frida oss åt andra... "mumsbitar"... Vackra skor, och fick många fina kommentarer från säljaren. Jaaa, jag vet att han bara skulle sälja på skor, men jag stod och valde mellan dessa och ett annat par, samma pris så han behövde ju inte vara så säljande, men de satt perfekt på mig. Hehe...


Nu har jag bloggat. Nu måste jag försöka aktivera mig på något annat sätt här ett tag. För som vi tidigare har konstaterat så är det, det mest effektiva sättet att på kort sikt direkt motverka hypertänkande. Remember girls!

/K

1 kommentar:

Frida. sa...

Men hallå, det såg ju ut som du bajsat på dej. (; Hon hade ju samma humor! älskar kommentaren "ungefär som att missa en high five" det måste vara svårt att göra..