fredag 26 februari 2010

Ännu en helg.

Vad tiden går fort, hinner knappt med mig själv. Men i detta snökaos, kanske det är lika bra. Nu när allting börjar smälta, funderar jag på att bosätta mig i min säng.


Förra helgen var härlig. Först jobba i snökaoset, men efter många om och men kom jag hem till Hilda, jag menar Frida! Såg schlagern och gissade rätt - igen - på vilka som skulle gå vidare. Dagen efter hade det tillfälligt slutat snöat, men trafiken var ju totalt crazy! Tog mig över en timme att ta mig från Frida och hem. En resväg som brukar ta 20 minuter. Tur i oturen var H hemma och fixade lite grejjer, så snäll som han var väntade han in mig och skjutsade ut mig till Vinitis. Brukar vara nog bökigt att ta sig dit så är glad att jag fick skjuts. Fick jag träffa ChaCha igen!


Och det var så härligt att träffa tjejerna igen. Käka lite gott, snacka lite skit, och spela massa spel! Var härligt att känna stödet också. Trodde allting kändes bättre, men vissa grejjer är fortfarande svårt att ta sig igenom. Men det är härligt att veta att jag får bryta ihop om jag behöver, jag får vara tråkig om jag känner för det. Och jag får sitta och asgarva om jag vill det med!


Sen kom veckan. Jobb i måndags igen. Tisdag träffades jag med min blivande roomie Jennifer. Stackarn var helt nervös inför sin resa till Turken. Vilket jag förstår. Hennes resa har blivit ombokad flera gånger om och det är andra gången i hennes liv hon flyger. Men vi fick lite fikat gjort och bestämde lite praktiskt kring lyan. Börjar se fram emot nu att flytta. Få måla lite och dona, men ser inte fram emot bodelningen. Vet att det kommer bli en massa tjafs, och jag är ju som jag är. Alltid för snäll för mitt eget bästa, men när jag försöker att inte vara det blir jag bara överdrivet aggressiv. Men va fan, jag är kvinna - ska det inte vara så?

Onsdag spenderade jag i Malmö! Älskar den staden, helt underbar. Och gick inte mycket vilse heller. Det är en helt skön stad. Bra tempo, bra shopping, vackra gator med caféer och småshoppar och många muséer också. Bara bra stad. Sen såg jag skogssmurfen på tagstation när jag skulle hem också! Karin kändiskåt is my name!

Igår kom syrran och Zaga, lillfjanten åker hem idag, men syrran stannar till söndag. Blir lite film, mys och bara ren systra-kvalitetstid!

Nu kom maten! Cya ya!


Och Lisa : Vi får väl se om detta....



1 kommentar:

CJ sa...

If you need to crash then crash and burn, you're not alone.

Kram