måndag 8 februari 2010

En ny vecka

When life gives you lemons, build a lemonade stand and use the profits of your business to buy a machine gun. Let's see if life makes the same mistake twice...
Alternativt: When life gives you lemons, throw them at mean people!

En ny vecka. Det känns inte bra att tiden går så fort, men antar att den ska göra det. Känns bara konstigt att tiden går, när det känns som att den borde stå stilla. Ingenting har ju förändrats!


Men men, ska försöka göra upp en aktivitetsplan, eller aktiveringsplan snarare. Än så länge går det okej. Kanske inte gjort alla mina "måsten", men jag gör saker i alla fall. Och jag har rätt trevligt när jag gör dem. Mamma åkte hem i onsdags, och det var grymt skönt att ha henne här, och så länge. Mammor är grymt bra alltså, har fått en helt ny syn på Mors Dag. Hon får nog mer än ett kort i år. Sen i helgen kom en gammal gymnasiepolare ner på besök. Hon gick på kurs, så blev inte jättemycket umgänge, men trevligt ändå med lite kvällssällskap.


I lördags var jag ute hos Sofie och bakade semlor och gästinvigde deras nya lägenhet. Riktigt schysst lägenhet de har fått tag i. Är glad för deras skull. Och goda semlor blev det! Ska nog aldrig mer köpa färdiga, inte för att jag brukar göra det, men någon semla i februari blir det ju varje år. Enkelt recept också, och lite mindre socker än vanligt. Vilket gör att man kan äta fler och fira med skumpa!
Blev vanillinsocker istället för florsocker men det tyckte jag nästan var det bästa med dem! Och självklart bakades de i lila bunke och serverades på lila fat!

Igår åkte jag ut till Frida på kvällen. Där bjöd husfrun på kalops, riktigt mumsigt. Och den har hållit sig i magen än så länge! "Lilla" Hilda gjorde mig sen sällskap i sängen, och som tack tog jag ut henne på en liten promenix i morse.

Nu är jag hemma. Har ringt arbetsförmedlingen som jag inte förstår mig på alls. min handläggare menar att jag ska inte ringa henne med frågor!? Ajja, ska på något allmänt informationsmöte imorgon i alla fall. Få se vad det leder till. Nu ska jag söka lite jobb och plugga lite. Man måste aktivera sig för att inte falla tillbaka till hypertänkande. Måste lära mig att ignorera saker som jag inte kan påverka och som egentligen inte ska påverka mig, saker som ligger i det förflutna, och jag måste sluta grubbla.

Inga kommentarer: