söndag 13 januari 2013

Sikken hylla!

Fick frågan igår hur det går med mitt bloggande. So so kan man ju säga.
Men varför bloggar du inte om din skohylla?
-Sant, den är värd att blogga om...
 


Jag är inte objectumsexuell, men... jag har starka känslor för min skohylla. Den är så überpraktisk och prisvärd.

Det hela började för ett par år sedan när jag skulle flytta och behövde en plats för alla min skor, i en hall som var väldigt begränsad. Jag började koll runt bland alla skohyllor, men antingen tar de stor plats eller få skor, och inte sällan både ock. Då uppenbarade sig en  bokhylla som var billigare än en söndagsmiddag, och där extra hyllplan var billigare än en kaffe på Starbucks.

Att konvertera denna bokhylla till att bära skor var inte svårt, och jag (för jag gillar att tänka att det var jag som kom på idén) har redan inspirerat två personer att gå samma väg.

Igår kom i alla fall Mölndalsbon förbi med en plan, hyllplan! Hehe... Efter att ha lagat en första möbel som åsamkade sig en skada i flytten, gick han över till att pimpa min skohylla. Extra plan, samt krokar. This skohylla is marvelous!

Men vänta! Vad är det där? Kan det vara...? Ja, det är det! Det finns plats för fler skor!!!

Nu skakar säkert flera av er på huvudet och säger; Men Karin, inte behöver du en karl för att fixa saker i hemmet?

Njae, egentligen inte. Men det är jäkligt behändigt! Sedan tidigare har jag ju boken 100 saker du kan klara utan en karl, och den är har väldigt bra läsvärde. Men när det kommer till att såga en planka eller borra hål är den rent ut sagt värdelös. Den funkar knappt till hammare då den är i pocket och inte inbunden. Believe me, I've tried...

Inga kommentarer: