måndag 14 januari 2013

Bambi på hal is

Så var måndagen slut. Kan det inte bli helg igen?

Igår släpade jag iväg 2/3 av systrarna Monié för att åka skridskor med mig. De tog förstärkning av en karlakarl, men väl på isen var inte han mycket till hjälp heller.

Vi försökte räkna ut hur längesedan vi åkte skridskor, men ansåg att vi kunde nyttja tiden bättre till att försöka lära oss åka istället. Och det gick betydligt bättre än jag trodde, men jag hade väldigt låga förväntningar på mig själv...
Jag är smart och har hjälm
- det gäller att veta sina begränsningar!
Det var grymt roligt, mycket roligare än vad jag minns från jympalektionerna. Allt blir så mycket roliga när man inte måste! Men enough är enough så efter en timma gav vi upp och körde restaurang och spelkväll istället. Man får ju spara på krutet.

Inga kommentarer: