onsdag 16 januari 2013

Kvällens i-landsproblem

För ett tag sedan var jag på Gekås - jag vet, hur kunde jag med mig själv att inte blogga om det!? Bad blogger, bad!  

Hur som haver så var en av de viktigare sakerna att införskaffa bestick. Efter att ha packat upp alla kartonger kunde jag nämligen konstatera att jag endast hade grillbestick och dessertgafflar. Det var ganska besvärligt i början, då jag hade, omedveten om skedbristen då allt var inte uppackat, fyllt kylskåpet med yoghurt. Efter en vecka kunde jag konstatera att äta yoghurt med gaffel är värdelöst.

Så, åter till Gekås. Olika bestickvarianter utvärderades, och jag bestämde mig för ett 24pack, där man fick se en av varje sort - en kniv, en gaffel, en tesked, en matsked - i kartongen. Väl hemma gjorde jag en besvikande upptäckt:
Jag tror jag skrek rätt ut i luften nått i stil med:
Driver du med mig!?!?!
Syrran meddelade att hon skulle till Gekås om ett tag och  att hon kunde ta med och byta dessa då, så tills dess får jag vänta. Men det var ett tag sedan detta hände. Och precis hemkommen efter ett träningspass och extremt sugen på yoghurt och flingor, vilket blev snabbt upphällt i en skål, glömde Karin bort detta faktum.

Så nu är frågan; tesked eller salladsslev???

Inga kommentarer: