måndag 24 december 2012

Nödvändigt med rubrik?

Färdigtränad, färdigsminkar och julklapparna är färdiga. Och snart är julen slut. 

Jag har gjort tryfflar, lag in sill och öppna lucka 24 på mina tre julkalendrar (chupa chups, spindelmannen och teadventskalendern)! Klapparna är rimmade på. Jag är redo.

Ska sill flyta?
Men jag dissade Kalle Anka i år. Höll mig ändå till Ferdinand, sen lessnade jag. Nu vill jag mer äta brysselkål och sillsalat. Men det kan vara glöggen som talar.
Ligger numera under granen
I väntan på att vi ska få öppna våra julklappar tänkte jag dela med mig av de oerhört fyndiga julklappsrimmen av undertecknad.

Till Mamma:
Harry Potter utövade magi
Men han är för ung, så honom får du låta bli!
I denna kanske du finner någon mer i din smak
Och åtminstone ett ställe att sätta din bak!

Till Pappa:
Om du skulle vilja ut och gå
Eller lyssna på din favoritsång
När då kylan tränger på
Blir denna som bomull för din hörselgång

Till Budda:
I livet som student blir middagen lätt en macka
Varför laga mat när man kan sitta och snacka?
Men det ska vara gott och folk ska bli mätta
Du kan ju i alla fall unna dig en bruschetta!

Till Jajja:
Dolce Gabbana, Guccia och Prada
Alla i material som lätt tar fyr
Den här är så fin att folk blir glada
Gilla den för den var dyr!

En hemmagjord tryffel den den som lyckas lista ut klapparna!

Inga kommentarer: