onsdag 10 oktober 2012

10 kg handbagage

Det här med att packa inför resor är något jag allt mer lär mig att bemästra. Och med det menar jag att det inte längre tar mig lika många dagar att förbereda packningen som reslängden. Men ångestframkallande är det allt fortfarande.

Nått glömmer man alltid. Så är det. Det enda man kan hoppas på är att det är något mindre viktigt som deodorant eller tandborste, som man kan köpa till överpris direkt på flygplatsen eller hotellobbyn. Regel nummer två är att du kommer ändå inte använda alla kläder. Däremot kommer så ångra att du inte tog med det där sista plagget du ratade.

Kvällen började i alla fall med att en tredjedel av garderoben slängdes upp på sängen. Sakta men säkert minskade högarna. Tills slut satt jag där med tre outfits (som en sann tjej packar man inte x antal tröjor, x antal byxor utan outfits). Lyckades utan allt för mycket motstridigheter få Mölndalsbon att gå med på att hjälpa mig med de sista. Tre outfits, en ska bort.

"Uhm, då tycker jag att du lämnar någon av dom" *säger han eftertänksamt och pekar på två outfits* "Eller nån av dom..." *pekar på en ny kombination och kliar sig lite i skägget* "...eller dom!" *pekar på sista möjliga kombinationen ler stolt över att han hjälpt mig med denna svåra upppgift*

Att jag inte lär mig...

Inga kommentarer: