söndag 19 juni 2011

Snurrar du min värld!

Efterlyses: Sjukkunniga personer med erfarenhet av yrsel!

Shit pommes frites alltså. Har råkat ut för det skummaste. I fredags morse när jag vaknade kunde jag inte kliva upp på ett bra tag för hela rummet snurrade runt för mig. Efter en timma eller så avtog det och när jag lyckats tagit mig upp ur sängen, fått i mig lite vätska och föda så gick allting bättre. Men så igår var det bara värre. Tänk er den värsta baksmällen eller fyllan fast utan illamåendet /(fast efter allt snurrande blev jag nästan det också). Jag var halvt handikappad på förmiddagen, och Mölndalsbon fick gå två fot efter mig utifall jag ramlade. Kvällen blev bättre, men då spenderade jag även större delen av den sittandes... 

Nu i morse var det något bättre. Känner mig groggy i hela kroppen, men världen börjar stå rätt stilla. Lyckades även trots närmare 11 timmars sömn inatt, ta en tupplur innan maten. Så allting kändes bra. Tills nyligen... "Kolla kolla! Nu åker Duke Nukem berg och dalbana!" och jag kollade såklart (Hey, it's Duke!). Så nu börjar soffan hamna i taket igen.

Jag är inte med barn (snälla vad folk tjötar om det!), då jag just nu har roliga veckan. Det beror inte på roliga veckan för jag har aldrig erfarit något liknande. Enda nya jag provat på i dagarna var några betakarotentabletter, men eftersom det är vitamintabletter ska ju inte de göra något. Jag fick tipset att ta åksjuketabletter, men jag kan inte riktig känna att de hjälpte heller. Jag fick även tipset att sätta mig på kontorsstolen och snurra runt runt (för att på något sätt häva det hela), men ärligt talat vågar jag inte det.
Känner mig alldeles snurrig i huvudet...

Så snälla snälla! Finns det någon där ute som läser detta och känner igen symptomen, hjälp mig! Jag har inte tid för det här. Händer för mycket i veckan för detta.

4 kommentarer:

Niklas E sa...

Gedigen resfeber?

Karin sa...

Till Stockholm???

Niklas E sa...

Ja???

Anonym sa...

Det låter som kristallsjuka. Sök på kristallsjuka på Google så kommer du se om det stämmer på dig. Det är oerhört otäckt, men går över och är inte farligt!