söndag 26 juni 2011

Snabb briefing

Varit ute på vift en vecka nu och har haft mycket att berätta, men mediaverktygen har krånglat. Skrivit kanske tre inlägg från mobilen, men på grund av diverse faktorer, har dessa inte lagts upp och sedan försvunnit ut i etern. Lite bitter, med tanke på hur lång tid det tar att skriva ett blogginlägg via mobilen, men så får det bli. Vi tar därför endast en snabbgenomgång på veckans bidrag.

Tisdag:
Roadtrip med grabbarna grus till Hufvudstaden. Bildligt talat blev det en smärtfri resa utan köer eller dåligt väder. Nästan lite för enkelt. När vi väl kom fram styrde vi kosan direkt till Grönan för konsert. Inte ens köer in till centrum. Lite för bra... Går till biljettförsäljningen och så fort biljetterna betalats kommer dugget. "Jaja, lite dugg" tänkte vi och klev in innanför spärrarna... Tre sekunder senare öppnade himlen sig.
Tors vrede!
Regnet stog som spön i backen, öltälten flög iväg, lampor gick sönder och krossades. Dock tog det hela slut när Flogging Molly klev på scen. Luck of the Irish, I guess...

Onsdag:
Vackert väder på dagen så vi tog oss till ett utomhusbad så att pojkarna kunde få leka av sig lite.
Jag klagade inte...
På kvälla blev det konsert igen, men denna gång i lite större skala: FOO FIGHTERS!!! Hit på hit på hit på hit, och skön stämning, inte en droppe regn. Just lovely.
Learning to walk again...
Efter konserten blev helt plötsligt alla andra 75 år gamla och orkade inte med ut. Så jag mötte ensam upp Sonja, och det blev som vanligt en galen kväll...

Torsdag:
Egentligen en rätt slapp dag mitt i allt. På grund av ett VISAkortsförsvinnande blev banken första ärende (är rätt förvånad över alla trevliga stockholmare jag träffade under denna process). Efter detta blev det en snabbvisit på kontoret där jag skrev på kontraktet för hösten (JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT JOBB!!!) och sedan en fika med kusin. Efter detta lite fönstershopping och middag med Sonja, innan jag åkte ut till resten av gänget för drinkar, film och kvällsmys.

Fredag:
Midsommar!
Åtta goa vänner drog kosan ut till Sigtuna för midsommarstångresande, pickninckfilt, kubb och dopp i vattnet.
Veckans värdpar

Efter detta tog vi oss tillbaka till bostaden för att förbereda midsommarmiddagen, iväg till en klassiska äng och resten av kvällen var klassisk, mysig och myggfylld.

Lördag:
Lite spridda skurar på folket. Själv laddade jag inför hemresan i soffan med actionrulle och två av sällskapet. Kom hem vid 22tiden och sömnade gôtt i sängen...

Tack alla inblandade för en trevlig vecka!!!

Inga kommentarer: