lördag 23 april 2011

God Påske!

Ju äldre man blir, desto mindre betydelse får högtiderna. Sen blir man supervuxen, får barn, och då sluts cirkeln och man börjar bry sig om pynt och sådant igen. Påsken i år, har verkligen inte märkts av i Karins hushåll.

Mams ringde i torsdags och frågade om jag packat väskan. Fick tänka efter fyra gånger innan jag kopplade till att alla häxor åkte till Blåkulla. Inte en enda kärring har plingat på dörren och tiggt godis, vilket i och för sig varit tur då det är sisådär med det i skafferiet (de hade fått välja mellan pepparkakor, nachoschips eller öppnad glass, för jag hade inte gett de någon av chokladkakorna). 

Idag blev det lite påskfika dock. Åkte ut till storasystern och familj för att utnyttja deras källarutrymme och "fira" påsk. Högtider ska ju firas med familjen. De hade inte pyntat heller. Påskfikan var dock lite påskig. Ni vet, grädde med en persikohalva på så det ser ut som ett kläckt/knäckt ägg! 

Nu sitter jag här med nära och kära. Eller snarare; när och kär. Mölndalsbon och grannen sitter och jäser lite i soffan efter vår riktigt fina påskmiddag. Grillade hamburgare med tillbehör och Almondy Kalastårta till efterrätt! 
Kär och när
Faktiskt, att grilla på påskafton tycker jag kompenserar bristen på ägg, lamm och godis i år. 

Inga kommentarer: