måndag 5 januari 2009

Ännu ett år...

Nytt år igen då! Nya saker, nya möjligheter eller bara ny skit? Jag säger intet nytt...

Tror inte längre på det här med nyårslöften och blahan. Förr kanske det stämde, för var ju ett år så mycket mer. Att gå från mellanstadiet till högstadiet var rätt häftigt. Eller egentligen inte men den där sista månaden innan man insåg att det fortfarande var grundskola var häftig. Att gå från 17 år till 18 år och få gå ut på krogen var roligt. För alla utom oss som fyller sent in i vintern då alla vara kompisar spenderat hela året på krogen och vill vara hemma nu för att de är så less.

Men nu... Visst, jag blir klar med min examen (förhoppningsvis) men är det så mycket mer? Och det händer ju inte för att det är ett nytt år utan endast för att det redan gått några. Ajja... jag gillar inte nya år, men jag ogillar dem i alla fall inte längre heller. De känns inte som ett nytt år fyllt med skoj och skit, bara en ändlös fortsättning.



Ska jobba idag också. Egentligen var jag ledig men min kollgea verkar fått halsfluss så jag får hoppa in. Trodde det skulle kännas konstigt att göra mig klar för jobbet eftersom det var ju några veckor sen sist. Men känns rätt naturligt. Kommer ha min lilla packåsna, jag menar lärling idag också som kan få en massa (av mina) uppgifter. Nej, nu ska jag inte vara sån, men det kommer jag att vara.

Måste få tag i min DDDD-partner in crime också. Se till att hon lägger till en handpenning så hon inte kan backa från Turkiet i sommar. Jag bävar... det kommer att bli galet.


God fortsättning på er!

1 kommentar:

Frida. sa...

Handpenningen är betald! Jag fick fnatt o kunde inte vänta. hoppas det inte gjorde något (:
nu kan ja inte backa ur :P