fredag 23 januari 2009

Vågar inte lita på min tur...

Jag är en klantig människa.

Jag är väldigt glömsk och fumlig och detta ligger till grund för huvuddelen av mina klantigheter. Men på något sätt så löser det sig i princip alltid. Jag lyckas på tag i en biljett för överkomligt pris, jag lyckas både ansöka och registreras till en kurs fast jag är sent ute.
Skulle mina klantigheter få värsta möjliga scenario till konsekvens skulle jag vara i deep shit som man säger. Jag skulle missa ett plan, vara tvungen att betala massa pengar, bli av med csn, orsaka inbrott, bli utsatt för något själv. Men, peppar peppar ta hårt i trä, så löser det sig alltid när sådana scenarion visar sig möjliga.

Jag tänker inte gå in på alla klantigheter jag gör, det skäms jag för mycket för. Skäms så att jag mår illa. Pratade med F och hon sa att det var en osannolik tur jag hade. Tänkte på det... Det är sjuk tur. Är det änglavakt eller flax? Vilket som måste jag skärpa mig. Inte för att jag någonsin har litat på turen, men kan inte tillåta mig själv att utsätta mig för sådana situationer mer.
Ska grovanvända mina två kalendrar, hemalmanackan och internetkalender. Allt ska skrivas ner och allt ska kollas upp två gånger. Måste skärpa mig. Har i alla fall funnit en uppsatspartner nu. Det känns bra. AW tonight!

Inga kommentarer: