onsdag 29 oktober 2008

Allt och inget...

Åh du grymma tristhet, åh du tysta måsten. Varför hemsöker ni mig så?

Så var man här igen. Slutet av en kurs vilket innebär inlämningar och tentamen. Och precis som i alla andra kurser så har jag inte pluggat så länge som jag måste. Men den här gången har jag haft böckerna genom hela kursen i alla fall! Det är väl bra, eller? För det är ju inte alls den sista kursen jag går som har kurslitteratur, näääh.

Blev pikad häromdan av kära Lisa att min blogg såg ut att samla damm. Bara för att hon är kreativ nog att skriva flera gånger om dagen. Det är inte kvantiteten utan kvaliteten! Du om någon borde väl veta det.

Jag har inte så mycket tankar idag känner jag. Det är så mycket tankar i min skalle. Ska få till en godkänd hemtenta. Skriva sammanfattning och korrekturläsa ett projektarbete. Så jobbar jag ikväll och imorgon. Och så fyller kära svägerskan år efter helgen, så ska få tid att palla mig ner till centrum och köpa något vackert till henne. Och tillsammans med allt detta måste det handlas mat, städas, tvättas och, ja just det! Ett liv ska hinnas med också!

Lite bitter, stressad och uppgiven... Bättre nästa vecka?

Nu ska jag ta mig an turben...

Stå på er och kämpa ni som känner igen er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja snö har det kommit i alla fall. Jag kan göra din hemtenta om du emigrerar med mig till Afrika? it´s a deal?