måndag 26 november 2012

Hey Mama!

Jag är dålig på att önska mig saker. Kring jul och födelsedagar har jag märkt att denna egenskap kan skapa en viss frustration hos andra. Men vill jag ha något köper jag det själv (vilket också är en egenskap som kring jul och födelsedagar kan öka frustrationen och den där venen i pannan att växa på folk).

Så när jag fyllde 26 23 21 nu för knappt en månad sedan fick jag pengar i present av päronen, enkelt  och uppskattat. Men istället för att det skulle gå till tråkiga hushållskassan, bestämde jag mig för att verkligen unna mig något jag inte hade köpt annars men som jag vill ha. Något som jag med egna pengar skulle stått och velat "för dyrt", "för onödigt".

Resultatet: Den rödaste klänningen evah! Och ett par ännu glittrigare skor som det är tveksamt om jag någonsin kommer att använda med tanke på att jag inte har förkortat mina hälsenor tillräckligt ännu. 
Helt underbart att spendera mycket
pengar på någonting egentligen helt onödigt!
Och nej, detta är inte ett modeinlägg. Vem i sitt stilla modeinriktade medvetande skulle gå klädd så här? 

3 kommentarer:

san sa...

kläningen ok, men skorna, nja, glittriga ok,men ser int så bekvämma ut, o jäklar vilken klack sen ;)

Karin sa...

"ok"!?!?!? Kan jag få ett "vavavoom" tack!

san sa...

Vavavoom! :)