torsdag 3 september 2009

Kaffe...

Ååååh jag vill ha kaffe!

Jaha, får jag vänta ännu längre på mitt kaffe... Var ute och gick och kände mig kaffesugen, men orkade inte ens tänak på att brygga själv, så gick förbi 8-tolv eller vad den där butikskedjan heter. "En stor kaffe"... Killen bakom disken frågar "Vill du ha mjölk
i?", "nej tack" svarar jag. Han ställer fram en liten kaffe... "Ähum, en stor skulle jag ha". Killen tittar lite förbryllat ner på kvittot, "Oj förlåt". Jag får en ny kaffe och går hem. Väl hemma hinner jag inte ens ställa ner kaffet på bordet, förrän kattrackan har vält ner den. Synd på mattan, men inte på mig - för det var mjölk i! Kom igen, var ju inte ens kö - en anka kan göra det jobbet bättre. Men i för sig, är chefens syster en idiot kan man väl inte förvänta sig så mycket av personalen.

Så nu blir det till att brygga ändå. Allt sa man behöva göra själv. Och jag och Findus - vi håller ett öga på varandra...

Inga kommentarer: