Har för andra gången på två och halvt år ringt in mig sjuk till jobbet... Men självklart får inte jag vara sängliggande och sova, utan bara täppt som ett hål i skrovet på en holländsk båt och nyser som en fläkt. Javisst ja! Huvudet är bortdomnat också, men det ser jag bara som en trevlig bonus.
Jag undrar vem det är som har smittat mig... om det är Frida eller Henrik. Troligtvis Henrik, men han var ju sjuk i inte ens två dagar (fast han är ju kille så självklart var det en extrem förkylning ändå). Kanske kan vara J också... hennes immunförsvar är som värre än jag som målvakt. Ajja, jag kanske aldrig får veta.
Såg en av nutidens roligaste film igår; "Jiddra inte med Zohan". Inte skrattat så mycket på länge. Det var överraskande för jag tycker att de komedifilmerna som görs nu blir bara sämre och sämre, och jag brukar inte gilla Adam Sandler. men här var han riktigt grymt rolig, kanske för att inte en enda gång i filmen spelade full. Diggar den svenska titeln mer än den engelska; "don't mess with the Zohan". Jiddra är ju ett mycket roligare ord och passar till rollen. Titeln kan gör mycket mer än man tror, tror jag. Kom att tänka på en intervju jag såg för länge sen med Mel Brooks när han menar att Sverige räddade hans filmer lite grann genom att ge dem en svensk titel som om de vore en serie; "De våras för...". Tror den första var Blazing Sadles som blev omdöpt, och den floppade visst först... Sen tog han på det själv och började efter ett tag att döpa filmerna till "Springtime for...".
Diggade även de roliga fejk-produktplaceringarna i filmen. Såg ett avsnitt av CSI för ett tag sen med världens roligaste produktplacering... fan, måste leta fram den bilden. Den var klockren...
Ajja, nu blev den såklart kanske inte tillräckligt stor... Men kom igen, ni ser?! Inte nog med produktplacering... mitten på bilden, en färg som drar till sig blickar... och ett förstoringsglas!!! Går det dåligt för DELLs försäljning eller vad hände? Ungefär som biljaktsscenen i Vantage Point (som också är en grymt rolig film men av andra skäl än Zohan) med lill-astran som klarar av att bli intryckt i en stenvägg ev en stor lastbil och ändå köra vidare - wow! Jag vill ha den bilen.
Undrar egentligen hur många som går på produktplacering nu för tiden... Tror folk blivit så medveten om dess existens att det int fungerar i filmer och serier längre, men tror att företagen hittar andra vägar... Kika in MTV en kvart bara and there you go! Men vidare till filmer, så i vissa fall kanske tanken inte är produktplacering. Ta Coca Cola, en jäkligt vanlig dryck som många dricker. Ska man då visa en vanlig människa i en scen och denne människa är törstig, är det konstigt att denne ska dricka en Coca Cola då? Visst, är det en inzoomning och fingrarna döljer inte en millimeter av loggan så kan man ju misstänka lite, men när personen lägger handen i ett konstigt grepp över och döljer hela loggan känns det fel också. Nä, Coca Cola to the people! (Nu har jag skrivit varumärket tre gånger, någon som är törstig?)
Nu borde jag äta något. Kan vara en bra start på dagen. Se en film, mysa under filten tillsammans med mina för tillfället trognaste vänner näsdukarna. Se musikvideon Gotta be somebody med Nickelback. De borde kunna reklamera specialeffekterna, men låten har fastnat på mig.
Atjoo and out!
2 kommentarer:
Mer bilder på din hottie till kompis Lisa!
Med nöje. Skickar över ett lass med as! Och ja... det är jag som har skrivit den andra kommentaren också haha
Skicka en kommentar