torsdag 19 februari 2009

Eat whatever - be whatever!

Hata mathets! I den här världen av konstant nya rön går det ju inte att hålla en diet. Jag tänker satsa på att göra alla andra lyckliga. Jag går upp i vikt, ställ er bredvid mig så blir ni alla smala!

Nu kör H på en ny diet. Inga kolhydrater men massa fett. Låter inte nyttigt i mina öron. Smör och grädda och ost, men inte potatis eller rågbröd eller frukt... Det funkar säkert, men det gör väl alla dieter - så länge man följer dem. GI-dieter har ju gett visat resultat, lowcalorie-diets likaså. Viktväktarna med sitt poängssystem som i princip tillåter att du äter skitlite, men hur mycket potatis du vill, under veckan och kan svulla på lördagen. Men flertalet människor har gått ner i vikt ändock! Vem har rätt?

Som sagt, det kommer ju nya rön konstant. Men motbevisar de egentligen de gamla? En diet är en diet så länge man håller den. Men är en diet ett hälsosamt levene? Något som ingen har sagt emot är tallriksmodellen. Vad är det för fel på helt vanlig sund vettig kost? Ät lagomt mycket, ät varierat, se till att få med lite protein, lite vitaminer whatever och tänk att det som kommer "naturligt" borde vara bättre än det som fabricerat Easy as that! Vad ska vi kalla denna diet...? Sunt förnuft?

Jag om någon vet att det är enklare sagt än gjort att följa sunt förnuft-dieten, och en annan diet som ger lite snabbt resultat kan vara en bra start. Men kom igen - vill man verkligen hålla på att tänka hela tiden på vad exakt man äter? Jag tänker inte hålla på med sådant i alla fall. För varför ge upp något sådant här? Inget diettjafs. En helt vanlig tisdagslunch med kyckling och bulgur. En god lunch med den nyttigaste ingrediensen av alla - kärlek! Och nu ska jag luncha thai. Mums!

Annars kom jag precis på världens diet! Vi åker ner till Turken och käkar på Capella! Muhaha!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men dom mittemot där vi var första kvällen hade god mat! Synd på sällskapet bara hahahahaha