torsdag 19 december 2013

Lagen om allts jävlighet...

Idag har inte mycket gått rätt...

Lyckades kliva upp i okristlig tid. Borstar håret och tänderna, förbereder en macka till jobbet, går utanför dörrn... Har glömt leggings...

In igen, på med tygtrasorna och skyndar mig till vagnen. Blir förvånad att jag för en gångs skull inte precis missar den, utan har till och med två minuter tillgodo. Sätter mig på vagnen... smink...

Skiter i sminket, jag är vacker som Gud skapade mig! Kommer till jobbet, tidigare än någon gång i höst. Förutom den där gången... när jag... glömde... nycklarna... hemma.

Orkar inte ta mig hem, utan tar en välbehövlig kaffe på cafét brevé och väntar på kollegan.

Dagen rullar på, jobbar lite över.

Upptäcker att min matlåda (som jag visste att jag inte behövde idag, men lyckades ändå komma ihåg istället för leggings) har läckt så min tygpåse, halva golvet, mina apelsiner samt lite papper är blött och luktar stinker curry!

Kommer hem, finner lapp från hyresvärden angående kommande ombyggnationen som kommer innebära att jag återigen måste ta mitt pick och pack till okända kvarter. Inte förrän senhöst, och inte överraskande, men inte något jag vill tänka på nu...

Så seg och bedrövlig tar jag en öl ur kylen. Lyckades häva halva flaskan innan jag upptäcker att jag inte dricker en ICA-öl (alkoholfri/folk-)...

Men nu mår jag bra! Uppenbarligen...

Inga kommentarer: