tisdag 29 maj 2012

Young and fresh?

Häromdagen när jag stod och väntade på pendeln så frågar damen som sitter på bänken om det är okej att hon röker. "Ja, självklart!" svarar jag, förvånad över omtanken, "men tackar som frågar, det är det inte många som gör". "En självklarhet för mig", svarar damen. Trevlig prick, tänker jag och ler lite åt att det ändå finns personer där ute som bryr sig om sina medmänniskor.

"Jag tänkte vara så snäll och erbjuda dig en också, men så ser jag ju att du är lika ung som min dotter - så det går ju inte!"

Och där försvann mitt leende…

Sen fick jag några visdomsord om hur dåligt det egentligen är att röka, det sämsta man kan göra och råd om att jag aldrig ska börja, inte ens feströka om jag blir erbjuden på någon fest.

Vad säger man? "Om tant har en dotter i min ålder så måste ju tant vara äldre än tant tror!" ???

Jaja, jag lägger den här i samma hög som att visa legitimation när jag köper alkoholfri öl och energidryck samt flirtande 17åringar... Men varför tar aldrig busschaufförer/checkinpersonal på flygbolag och tågvärdar mig för yngre? Det hade jag ju tjänat på!
Lady Gagga?

1 kommentar:

san sa...

Hahaha :) det där med utseende och ålder kan vara skoj ibland...förstår att ditt leende försvann snabbt efter den meningen...säger bara folk!